U kunt op Groupon verkopen door uw gegevens in te voeren, een campagne op te zetten en uw personeel voor te bereiden. Vervolgens kunt u ons Merchant Center gebruiken om uw resultaten bij te houden.

Verkopen op Groupon helpt lokale bedrijven nieuwe klanten aan te trekken, de omzet te verhogen en naamsbekendheid op te bouwen. Het proces kan worden onderverdeeld in een paar eenvoudige stappen:
1. Bedrijfsgegevens indienen → Geef uw bedrijfsgegevens door om Groupon-verkoper te worden.
2. Een campagne opzetten → Gebruik de selfservice-tools van Groupon of werk samen met een vertegenwoordiger om een aanbieding op maat te ontwerpen.
3. Bereid u voor op de lancering → TTrain uw personeel in het inwisselen van vouchers, werk uw klantenserviceprocessen bij en verspreid het nieuws lokaal.
4. Ga live op Groupon → Groupon promoot uw aanbieding op zijn website, app, e-mail en sociale kanalen.
5. Volg de prestaties → Houd de verkoop, demografische gegevens en feedback van klanten bij in het Merchant Center.
6. Optimaliseer de resultaten → Geef uw campagnes een boost met boekingsintegraties, directe bewerkingen en betaalde promotietools.
Laten we kennis maken! Om op Groupon te verkopen, vragen we je eerst om contactgegevens en een paar eenvoudige details over je bedrijf te verstrekken:
Zodra je je gegevens hebt ingediend om op Groupon te verkopen, nemen we contact met je op om je te helpen bij het maken van je campagne. Je krijgt toegang tot onze selfservice Campagnemanager waarmee je je eigen campagnes kan bouwen en beheren. Deze tool stelt je campagne af op de behoeften van je bedrijf en biedt nuttige aanbevelingen voor dealstructuur, inhoud, kortingen, aantal beschikbare groupons, lanceringsdatum en meer.
Sommige sectoren vereisen echter een meer betrokken aanpak om de juiste campagnestructuur op te zetten. Als je in deze categorie valt, zal een van onze ervaren Groupon-contactpersonen contact met je opnemen om persoonlijk te helpen bij het opzetten van je campagne-opties die het beste bij je behoeften passen.
Voordat je campagne live gaat, ontvang je je inloggegevens voor je Groupon Merchant Center-account, die boordevol handige tips en tools staat om ervoor te zorgen dat je voorbereid bent wanneer de eerste Groupon-klant binnenkomt.
De aanloop naar de lanceringsdatum van je campagne is een goed moment om je personeel op te leiden in inwisselmethoden voor het verwerken van Groupon-klanten, en om je gemeenschap te informeren als je lokale bewoners en/of eerdere klanten in je doelgroep opneemt. Posten op je socialemediaprofielen, evenals het ongedwongen informeren aan vrienden en familie, kan helpen om een hype over je deal te genereren.
Hier zijn enkele andere bronnen die je kan bekijken in de aanloop naar de lanceringsdatum van je campagne:
Op de dag dat je campagne begint te verkopen op Groupon, log je in op je Groupon Merchant Center om je verkopen in de gaten te houden. Je moet ook klaar staan om eventuele vragen over de klantenservice of planning die binnenkomen per telefoon of e-mail te beantwoorden.
Zodra je campagne live is, zullen wij het werk doen om deze te promoten via onze website, e-mails van klanten, sociale media, SEO, enz., zodat je achterover kan leunen en ons de marketing kan laten doen. Je kan je personeel echter nog steeds coachen om waar mogelijk om te boeken en te upsellen, zodat klanten meer uitgeven dan de waarde van de groupon, en om strategieën te bedenken om Groupon-klanten om te zetten in vaste klanten, zoals loyaliteitsprogramma’s.
Terwijl je doorgaat met verkopen op Groupon, geven we je inzicht in hoe goed je aanbieding in het Merchant Center verkoopt. Je kan de zichtbaarheid van je campagne op internet, mobiel en e-mail volgen, evenals het aantal keren dat je dealpagina is bekeken. We sturen je ook maandelijks een e-mail waarin je campagneverkopen in detail worden uitgesplitst.
Bovendien kun je demografische gegevens van klanten bekijken, zoals leeftijd, geslacht en locatie, evenals hoeveel klanten hebben uitgegeven boven de waarde van de groupon. Je zal ook in staat zijn om feedback van klanten te bekijken, te delen en erop te reageren, betalingen bij te houden en je bedrijfsgegevens up-to-date te houden.
Klaar om te verkopen op Groupon? Meld je nu aan om te beginnen!
Wil je de effectiviteit van je Groupon-campagne maximaliseren? Onze suite van tools en integraties heeft het allemaal. Maak je campagne makkelijker boekbaar of breng direct aanpassingen aan je campagne aan – je hebt volledige controle binnen handbereik.

© 2022 - 2025 Groupon, Inc. Alle rechten voorbehouden. GROUPON is een geregistreerd handelsmerk van Groupon, Inc.