Retourbeleid van Groupon Goods Marketplace

Dit Retourbeleid is alleen van toepassing op producten die zijn gekocht van verkopers via Groupon Goods Marketplace. Dit Retourbeleid is NIET van toepassing op tegoedbonnen die u bij Groupon VK heeft gekocht en die inwisselbaar zijn bij verkopers voor producten. Voor alle duidelijkheid: de verkopers (en niet Groupon) zijn de uiteindelijke verantwoordelijken voor het afhandelen van retourzendingen van door u gekochte producten.

Hoe retourneert u een product dat u via Groupon Goods Marketplace hebt gekocht:

U dient het onderstaande proces te volgen om een ​​product te retourneren. Houd er rekening mee dat u geen retouraanvraag kunt indienen voor producten die u langer dan 14 kalenderdagen in uw bezit heeft.

Behalve in geval van een defect, gebrekkig of non-conform product, kunnen retourzendingen die niet aan deze vereisten voldoen, worden geweigerd.

1. Log in op uw Groupon-account en ga naar het tabblad Mijn Groupons.

2. Zoek de bestelling die u wilt retourneren, klik op Details bekijken en klik vervolgens op Pakket retourneren.

3. Selecteer een optie in het menu Reden voor retournering en voeg aanvullende informatie toe in het vak Details retournering.

4. Klik op Doorgaan. Er wordt dan een ticket bij de verkoper ingediend om een ​​retourzending te autoriseren.

5. Zodra de verkoper de retourzending heeft geautoriseerd, ontvangt u een e-mail met instructies voor het retourneren van het artikel.

Ongewenste producten retourneren:

U heeft 14 kalenderdagen vanaf de dag dat u, of een door u aangewezen derde partij, het product ontvangt om uw contract te annuleren, tenzij voor het product geen herroepingsrechten gelden. In het geval dat u meerdere Goederen in één bestelling heeft besteld, of de levering van uw Goederen uit meerdere stukken bestaat, begint de herroepingstermijn pas wanneer u het laatste artikel of onderdeel heeft ontvangen. Stuur het product  zo snel mogelijk na annulering van uw contract terug. Het product dient binnen 14 kalenderdagen nadat u de verkoper op de hoogte heeft gesteld van uw annulering naar de verkoper worden teruggestuurd.

Ongewenste producten moeten ongebruikt en in goede staat worden teruggestuurd. U moet ervoor zorgen dat het product goed wordt verpakt, zodat het niet beschadigd raakt tijdens het transport. Als blijkt dat het product meer is gebruikt dan redelijkerwijs nodig is om het te inspecteren of als het product beschadigd is, dan kan de verkoper een terugbetaling weigeren.

Defecte, gebrekkige of non-conforme producten:

Wij raden u aan elk product zorgvuldig te controleren bij ontvangst. Indien een product een defect of gebrek vertoont  dat op het moment van levering bestond of anderszins niet in overeenstemming is met uw bestelling, hebt u het wettelijke recht om het product retour te sturen. Wij raden u ten zeerste aan om contact op te nemen met de verkoper zodra u zich bewust wordt van eventuele problemen.

Als u een defect, gebrekkig of non-conform product retourneert, zal het product door de verkoper worden geïnspecteerd bij aankomst in zijn faciliteit. Indien een defect of gebrek wordt gevonden of indien het product niet voldoet aan uw bestelling, zullen wij u volledig terugbetalen namens de verkoper, conform de toepasselijke wetgeving. Producten die verkeerd zijn gebruikt of aangepast zijn, komen niet in aanmerking voor terugbetaling.

Als u in aanmerking komt voor een terugbetaling, zal een dergelijke terugbetaling  worden verwerkt binnen 14 kalenderdagen nadat wij het product hebben ontvangen (of, indien van toepassing, de datum waarop u ons het bewijs levert van verzending van het product naar ons).

Specifiek beleid per productcategorie:


Hieronder vindt u een lijst met producten waarvoor retourzendingen of andere beperkingen kunnen gelden.  Deze beperkingen hebben geen invloed op uw wettelijke rechten.

 

Categorie

Specifieke redenen

Baby Producten

Alle babyartikelen moeten in originele en nieuwe staat

worden geretourneerd. De verkoper kan een bedrag in mindering brengen dat overeenkomt met het waardeverlies van het geretourneerde artikel; dit kan maximaal de volledige aankoopprijs bedragen.

Indien na controle blijkt dat de artikelen gebruikt, gedragen of zonder label zijn, kan de verkoper uw retourzending niet verwerken.

Sieraden

Om hygiënische redenen kunnen verkopers geen sieraden die door middel van lichaamspiercing worden gedragen, terugnemen (zoals bv. oorbellen) als de verpakkingszegel is verbroken of wanneer er bewijs is dat de artikelen zijn gedragen.

Voedsel, drank en bloemen

Verkopers accepteren geen retourzendingen van bederfelijke artikelen zoals voedsel, drank en bloemen.

Kleding, schoenen en horloges

Indien kleding niet in originele, nieuwe en ongebruikte staat wordt geretourneerd, kan de verkoper een bedrag in mindering brengen dat overeenkomt met het waardeverlies van het geretourneerde artikel, dit kan maximaal de volledige aankoopprijs bedragen.

 

Om hygiënische redenen kunnen verkopers geen retourzendingen aanvaarden van bepaalde soorten kleding zoals ondergoed, zwemkleding en corrigerend ondergoed, als de verzegeling van de verpakking verbroken is of wanneer er bewijs is dat de artikelen gedragen zijn.

Gezondheid & Beauty

In verband met hygiëne en veiligheid accepteren verkopers geen retourzendingen van artikelen waarvan de verzegeling is verbroken.

Meubilair - buiten en binnen

Wanneer meubels niet in originele, nieuwe en ongebruikte staat worden geretourneerd, kan de verkoper een bedrag in mindering brengen dat overeenkomt met het waardeverlies van het geretourneerde artikel, dat kan oplopen tot de volledige aankoopprijs.

Retourzendingen worden niet geaccepteerd als meubilair op het leveringsadres niet door de deuren blijkt te passen.

Boeken

Als boeken niet in originele, nieuwe en ongebruikte staat worden geretourneerd, kan de verkoper een bedrag aftrekken dat overeenkomt met het waardeverlies van het geretourneerde artikel, dat kan maximaal de volledige prijs zijn.

Cd's en dvd's

Verkopers accepteren geen retourzending van cd's, dvd's of softwareprogramma’s waarvan de plastic verpakking is geopend en/of het veiligheidszegels is verbroken - en evenmin van digitale downloads.

Tijdschriften en maand/weekbladen

Verkopers accepteren geen retourzendingen van tijdschriften, maand- en weekbladen

Elektronica

Om uw privacy, persoons- en andere gevoelige data gegevens te beschermen, verzoeken wij u alle gegevens op de te retourneren elektronica te verwijderen en de producten terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Alle bewaarde gegevens op geretourneerde artikelen worden verwijderd.













Als u zich niet houdt aan de bepalingen van dit retourbeleid, behouden verkopers zich het recht voor retourzendingen te weigeren.