Verkoopvoorwaarden - Reserveringen
Dit document bevat de
verkoopwaarden reserveringen voor het gebruik van de Diensten van Groupon
International Travel GmbH (de "Overeenkomst"). Het is niet mogelijk
gebruik te maken van de Diensten (inclusief het maken van een Reservering of
het doen van een Aankoop) zonder akkoord te gaan met de Verkoopvoorwaarden.
Houd er rekening mee dat deze Verkoopvoorwaarden niet van toepassing zijn op de
aankoop van een item op een marktplaats anders dan de Accommodatie aangezien
dergelijk aankopen hun eigen toepasselijke verkoopvoorwaarden hebben.
1. Basisinformatie over deze overeenskomst
1.1 Groupon International Travel GmbH: Groupon International Travel GmbH is een
bedrijf dat is geregistreerd in Zwitserland onder nummer CHE-180.110.104 met
hoofdkantoor te c/o Bovadis Partner Treuhand AG, Oberstadt 3, 8200 Schaffhausen, Zwitserland (waarnaar wordt
verwezen als "Groupon Travel", "ons", "wij/we" of
"onze"). Ons BTW-nummer is CHE-349.386.564 MWST.
1.2 Groupon Travel en Leveranciers: Voor iedere Reservering en iedere
volgende Aankoop, treden wij op als agent voor de Leverancier. De Accommodatie
op de Groupon International Site is geen aanbod van ons om een dergelijke
Accommodatie te kopen, maar is een uitnodiging aan jou om een aanbod te doen
aan onze Leveranciers. Wij zijn vrij om, namens deze Leveranciers, die
aanbieding te accepteren of af te wijzen. Dit betekent dat de overeenkomst voor
de Accommodatie wordt aangegaan tussen jou en de Leverancier en dat Groupon in
alle gevallen de overeenkomst aangaat namens de Leverancier, en in de
hoedanigheid van agent. De Leverancier (of indien van toepassing, de
opdrachtgever van de Leverancier) is wettelijk verantwoordelijk om jou de
Accommodatie te verstrekken. In de hoedanigheid van agent zijn wij nooit wettelijk
verantwoordelijk om jou de Accommodatie te verstrekken. Indien de Aankoop een
Pakketreis is, dan treedt Groupon op als een doorverkoper. Meer informatie
volgt hieronder.
1.3 Wat is deze Overeenkomst? Lees deze Overeenkomst zorgvuldig want de
bepalingen zijn van toepassing op jouw gebruik van alle Diensten, alle
Reserveringen, iedere Aankoop en iedere Accommodatie (of anderszins). Wij staan
het niet toe dat jij een Reservering maakt of Aankoop doet tenzij je hebt
bevestigd dat je deze Algemene Voorwaarden hebt gelezen en geaccepteerd. Leveranciers
hebben hun eigen toepasselijke algemene voorwaarden die van toepassing zijn op jouw
Reservering en eventuele volgende Aankoop. Deze Overeenkomst is onderworpen aan
alle relevante algemene voorwaarden van de Leverancier en bij het maken van een
Reservering stem je ermee in deze algemene voorwaarden na te leven. In geval
van strijdigheid tussen deze Overeenkomst en de algemene voorwaarden van een Leverancier,
hebben de algemene voorwaarden van de Leverancier voorrang op deze
Overeenkomst.
1.4 Groupon International Website: de aan onze gelieerde onderneming
Groupon International Limited in Ierland ("Groupon Internationaal")
beheert de websites en mobiele sites en nieuwsbriefdiensten waarbij we Accommodaties
en Reserveringen gebruiken. Voor de algemene voorwaarden van de Groupon
International Website, zie hier. Groupon
Travel is een van de vele verkopers die actief is op de Groupon International
Website. Als je op enigerlei wijze contact hebt met de Groupon International
Website, dan zal je waarschijnlijk verwijzingen zien naar een aantal bedrijven
in de Groupon-groep ("Groupon Groep"). Afhankelijk van wat je koopt
op de Groupon International Website, zijn er waarschijnlijk verschillende
contracten met verschillende bedrijven in de Groupon Groep relevant voor jou.
Deze Overeenkomst heeft alleen betrekking op het gebruik van onze Diensten. Als
je meer wilt weten over alle verschillende juridische relaties die je hebt wanneer
je de Groupon International Website bezoekt, kijk dan hier op de Groupon
International FAQ.
1.5 Privacy Praktijken: Bij het reserveren of kopen van een
Accommodatie via Groupon Travel stem je ermee in dat wij informatie over jou
verzamelen, verwerken en gebruiken zoals beschreven in ons Privacybeleid.
1.6 Deze Overeenkomst: Door gebruik te maken van onze Diensten
(inclusief het maken van een Reservering of een Aankoop) accepteer jij de
voorwaarden zoals neergelegd in deze Overeenkomst. Wanneer we jou een e-mail
sturen ter bevestiging van jouw Reservering dan wordt de overeenkomst tussen
jou en ons gesloten zoals bepaald in deze Overeenkomst.
1.7 Jouw wettelijke rechten: Niets in deze Overeenkomst is van
invloed op jouw niet-uitsluitbare wettelijke rechten als consument. Meer
informatie over jouw wettelijke rechten is verkrijgbaar via de Autoriteit
Consument Markt.
1.8 Herzieningen van deze Overeenkomst: Deze Algemene Voorwaarden is voor het
laatst bijgewerkt op 30.10.2018. Wij behouden ons het recht voor deze Overeenkomst
op elk moment te wijzigen en de gewijzigde Verkoopvoorwaarden online te
publiceren vanaf de datum waarop de wijzigingen van kracht worden. Alle
wijzigingen in deze Overeenkomst die aangebracht worden nadat jij jouw
bevestigingse-mail voor de reservering van de Accommodatie hebt ontvangen, zal
voor de betreffende reservering niet op jou van toepassing zijn.
1.9 Definities: In deze Overeenkomst worden verschillende
gedefinieerde termen gebruikt. Je kunt deze termen herkennen doordat ze met een
hoofdletter beginnen. Gedefinieerde termen worden in deze Overeenkomst en in Artikel
11 van deze Overeenkomst gedefinieerd.
2. Jouw verplichtingen op grond van deze Overeenkomst
2.1 Minimum leeftijd: Uitsluitend personen van 18 jaar en ouder kunnen
een Reservering maken of een Aankoop van een Accommodatie doen. Door het maken
van een Reservering of doen van een Aankoop bevestig je dat je 18 jaar of ouder
bent.
2.2 Nauwkeurige informatie en openbaarmaking: Je begrijpt en stemt ermee in dat
Groupon Travel en alle Leveranciers zich het recht voorbehouden jouw
Accommodatie op elk moment te annuleren omdat jij hebt nagelaten alle relevante
informatie over jezelf of andere personen waarvoor jij de Accommodatie
reserveert, te verstrekken. Je garandeert dat:
2.2.1 alle informatie
die je aan ons verstrekt die voortvloeit uit of verband houdt met deze
Overeenkomst waar, volledig en nauwkeurig is;
2.2.2. je ons
onmiddellijk zult informeren over alle wijzigingen met betrekking tot de
nauwkeurigheid van de informatie die je aan ons verstrekt;
2.2.3. je erkent en
ermee instemt dat het jouw verantwoordelijkheid is feiten over jezelf en andere
personen waarvoor je de Accommodatie reserveert, bekend te maken die van
invloed kunnen zijn op jouw (of hun) mogelijkheid om te reizen, zoals een
misdrijf en eerdere uitzettingen van de bestemming(en) waar je naartoe reist;
2.2.4. indien jij of
een persoon waarvoor je een Accommodatie reserveert naar een jurisdictie wil
reizen (inclusief de VS) waarvoor een verklaring van het strafblad nodig is en
jij of een persoon waarvoor je de Accommodatie reserveert een strafblad heeft,
inclusief verkeersovertredingen, dan moet je dergelijke feiten op het moment
van Reservering vermelden;
2.2.5. jij je bewust
bent van alle regels betreffende toegang tot een gebied waar je naartoe reist,
inclusief paspoortbeperkingen en -vereisten (zoals blanco pagina's in het
paspoort, geldigheid van het paspoort): jij geen strafblad hebt dat je ervan
weerhoudt te mogen reizen naar het desbetreffende gebied of land; en je aan
alle benodigde visa, vaccins en administratieve of sanitaire vereisten voldoet.
Groupon Travel is niet aansprakelijk indien de toegang tot het gebied of land
van jouw Accommodatie je wordt ontzegd doordat je niet voldoet aan het
bovenstaande. Indien jou de toegang wordt ontzegd, heb je geen recht op
terugbetaling van een bedrag.
2.3 Reserveringen voor anderen: Indien je Reserveert voor andere
personen dan jijzelf, verklaar je dat je bevoegd bent tot dergelijke
Reserveringen namens dergelijke personen en dat alle personen in de Reservering
(en hun persoonlijke vertegenwoordigers) ermee hebben ingestemd om gebonden te
zijn aan deze Overeenkomst.
2.4 Gedrag: Je gedraagt je op een manier die geen verstoring
of hinder veroorzaakt of gevaar oplevert voor andere personen en/of schade
toebrengt aan eigendom tijdens jouw gebruik van de Accommodatie. Indien jij (of
een persoon waarvoor jij de Accommodatie reserveert) op enig moment tussen jouw
vertrek en jouw terugkomst wordt gearresteerd of een verbod tot reizen krijgt
opgelegd, naar goeddunken van de Leverancier, of indien je uit jouw
Accommodatie wordt gezet naar goeddunken van de Leverancier, zullen wij namens
de Leverancier geen terugbetaling uitvoeren van dat deel van de kosten van jouw
Accommodatie waarvan je geen gebruik hebt kunnen maken vanwege jouw gedrag (of
het gedrag van personen waarvoor jij de Accommodatie hebt gereserveerd). Je
stemt ermee in ons te vergoeden voor verliezen, aansprakelijkheden of kosten
die wij hebben gemaakt ten gevolge van claims of rechtsprocedures die worden
ingediend of gedreigd worden tegen ons als gevolg van of in verband met jouw
gedrag (of het gedrag van personen waarvoor jij de Accommodatie hebt
gereserveerd) onder deze Overeenkomst.
2.5 Fraude: Indien wij of een Leverancier geïnformeerd
worden over vermoedelijke of feitelijke fraude of onwettige activiteit in
verband met enige betaling die is uitgevoerd in verband met een Accommodatie,
behouden wij ons het recht voor om naar eigen goeddunken jouw Accommodatie met
onmiddellijke ingang en zonder enige vergoeding aan jou te annuleren. Een
dergelijke annulering vindt plaats zonder afbreuk te doen aan enige rechten die
wij tegen jou kunnen doen gelden.
3. Accommodatie
3.1 Het maken van een Reservering: Afhankelijk van beschikbaarheid kun je online
een reservering maken via de Groupon International Website. Om te Reserveren
moet je een Accommodatie kiezen die je wilt kopen, kies dan jouw kamertype en
reisdata, klik op "Boek" (Reserveren), voer jouw e-mailadres en
andere gegevens in die wij nodig hebben voor jou om in te loggen of een account
aan te maken, accepteer de Verkoopvoorwaarden Reserveringen en klik op "Boeking
bevestigen" (Bestelling afronden). Na succesvolle afronding van deze
stappen, zie je een pagina op de Groupon International Website waarop de
ontvangst van jouw Reservering wordt bevestigd.
3.2 Accepteren van jouw Reservering: Wij behouden ons het recht voor om naar
eigen goeddunken te bepalen of wij jouw Reservering accepteren. Jouw
Reservering is niet door ons geaccepteerd totdat (en tenzij) jij wordt
geïnformeerd dat jouw Reservering is geaccepteerd. Als we jouw Reservering
weigeren, informeren wij je dat wij geen betaling van je aannemen. Als we jouw
Reservering accepteren dan sturen wij jou een bevestigingse-mail van jouw
Reservering waarin wij jouw Accommodatie bevestigen. Het is op dit moment – de
verzending van de bevestigingse-mail van jouw Reservering – dat wij jouw
Reservering accepteren en de Overeenkomst tussen jou en ons tot stand komt. We
zullen de betaling kort daarna in ontvangst nemen.
3.3 Controleren van de bevestiging van jouw
Reservering: Het is
belangrijk dat je de gegevens in de bevestigingse-mail van de Reservering controleert
als je deze ontvangt. In het geval er verschil is tussen jouw Reservering en de
bevestigingse-mail van de reservering of als je de bevestigingse-mail niet
ontvangen hebt binnen 24 uur nadat je de Reservering hebt gemaakt, moet je
onmiddellijk contact opnemen met ons via https://www.groupon.nl/contact
3.4 Jouw overeenkomst voor de levering van de
Accommodatie: Houd er
rekening mee dat het de Leverancier is die wettelijk verantwoordelijk is voor
het leveren van de Accommodatie (hoewel wij verantwoordelijk blijven voor
hetgeen zoals bepaald in deze Overeenkomst). Als agent zij wij niet wettelijk
verantwoordelijk voor de levering van de Accommodatie welke door de Leverancier
aan jou wordt geleverd op grond van een overeenkomst tussen jou en de
Leverancier. Jij gaat akkoord met, en begrijp dat, door het maken van een
Reservering de eigenlijke levering van jouw Accommodatie (waar deze
Overeenkomst niet over gaat) valt onder de algemene voorwaarden van de
Leverancier.
4. Prijzen
4.1 Aan wie betaal je: Al jouw betalingen voor een Accommodatie worden
door ons ontvangen, namens de Leverancier, kort nadat wij jou een
reserveringsbevestiging per e-mail hebben gestuurd die tevens geldt als onze
acceptatie van jouw Reservering (zoals eerder in deze Overeenkomst bepaald).
4.2 Eindprijs: Wij behouden ons het recht voor de prijzen van
Accommodaties te wijzigen vóór Reservering. Je wordt vóór Reservering
geïnformeerd over de meest recente prijzen van een Accommodatie. De prijs kan
verschillen van de prijs die oorspronkelijk werd weergegeven op de Groupon
International Website.
4.3 Prijsfouten: In sommige gevallen kunnen fouten optreden. Dit
kan ook het geval zijn in de prijzen bij Reservering. Indien wij een fout
hebben gemaakt (een menselijke, technische of andere fout), behouden wij ons
het recht voor jou de keuze te bieden om opnieuw te reserveren tegen de
correcte prijs of om volledige terugbetaling van het betaalde bedrag te
ontvangen.
4.4 Belastingen: In sommige landen kunnen belastingen, heffingen,
bijdragen, rechten, kosten, aanslagen of andere kosten (gezamenlijk "Belastingen")
worden geheven door de plaatselijke autoriteiten. Toepasselijke Belastingen
voor jouw Reservering zijn vermeld in de deal voorwaarden of in de algemene
voorwaarden van de Leverancier. Wij wijzen je erop dat uitsluitend jij
aansprakelijk en verantwoordelijk bent voor het betalen van al deze Belastingen.
4.5 Extra's: Wij wijzen je erop dat er tijdens en gedurende
jouw gebruik van de Accommodatie overige extra's tegen betaling beschikbaar
kunnen zijn voor jou. Deze overige extra's omvatten maaltijden in het hotel,
internet in hotel, enz. ("Overige extra's"). Voor zover jij geen
Overige extra's hebt gekocht via ons als onderdeel van jouw Accommodatie, zijn
Overige extra's jouw financiële aansprakelijkheid ten opzichte van de
Leverancier en Groupon Travel is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor de
verstrekking, uitvoering, het genot of anderszins van de Overige extra's.
4.6 Herziening van de prijs van de
Accommodatie na reservering: Onder voorbehoud van Artikel 5, zal Groupon Travel de prijs van jouw
Accommodatie niet wijzigen nadat wij jou een bevestigingse-mail van jouw
Reservering hebben gestuurd.
4.7 Terugbetaling: In het geval jij een (volledige of
gedeeltelijke) terugbetaling van ons ontvangt, betalen wij jou terug via de
oorspronkelijke betalingsmethode. Als je een terugbetaling ontvangt, heb je 30
dagen de tijd, te rekenen vanaf de dag waarop je de terugbetaling hebt
ontvangen, om deze terugbetaling af te wijzen. Als je de terugbetaling niet
afwijst, dan wordt de terugbetaling te allen tijde geacht volledig te zijn en
een definitieve afhandeling van alle claims die jij mogelijk hebt tegen Groupon
Travel met betrekking tot, of in verband met, de Diensten, de Reservering of de
Aankoop waarvoor je de terugbetaling hebt ontvangen.
5. Wijzignigen en annuleringen
5.1 Indien jij jouw gegevens wijzigt:
5.1.1. Indien jouw
Aankoop een Pakketreis is, mag je de Pakketreis overdragen aan een ander
persoon door uiterlijk zeven dagen voor aanvang van de Pakketreis de naam op de
Aankoop te wijzigen. De Leverancier kan een dergelijke naamswijziging weigeren
indien de voorgedragen persoon niet voldoet aan de voorwaarden die van
toepassing zijn op de Pakketreis. Je bent hoofdelijk aansprakelijk met de
andere persoon voor alle uitstaande betalingen met betrekking tot de Pakketreis,
evenals eventuele extra kosten die van toepassing zijn op de overdracht en die
jou vooraf zijn medegedeeld.
5.1.2. Indien jouw
Aankoop geen Pakketreis is, kan het zijn dat Groupon Travel niet in staat is de
naam van de personen voor jouw Reservering te wijzigen. Eventuele instemming
met een naamswijziging gebeurt naar ons eigen goeddunken. Indien wij een naam of
andere gegevens van jouw Aankoop niet kunnen wijzigen, kan het zijn dat je moet
annuleren en opnieuw een Aankoop moet doen afhankelijk van de beschikbaarheid
(en dat je de aan annulering verbonden kosten verschuldigd bent). Voor
annuleren wijzen wij je op de opmerkingen hierover in Artikel 5.2 hieronder. Indien
je vragen hebt over het wijzigen van een naam op je Aankoop kun je contact met
ons opnemen via Klantenservicepagina
5.2 Herroepingsrecht: Indien je jouw Reservering hebt gemaakt voor een
bepaalde datum, is jouw Aankoop definitief en heb je niet het recht om je
Reservering te annuleren.
5.3 Indien jij jouw Accommodatie annuleert:
5.3.1 Wij wijzen
je erop dat elke Accommodatie kosteloos kan worden geannuleerd tot de
annuleringsdatum (indien er een annuleringsdatum is). De annuleringsdatum is te
vinden onder de algemene beperkingen van de Accommodatie. De annuleringsdatum
staat ook vermeld in de bevestigingse-mail van jouw Reservering. Na deze annuleringsdatum
wordt jouw Accommodatie niet terugbetaald en kan niet meer geannuleerd worden,
tenzij jouw Aankoop een Pakketreis is. Indien jouw Aankoop een Pakketreis is,
mag jij jouw Aankoop op elk moment voor de aanvang van de Pakketreis annuleren onder
voorbehoud van betaling van de annuleringskosten zoals vermeld in de
beschrijving van de Accommodatie. Indien zich op de plaats van bestemming of in
de onmiddellijke omgeving daarvan onvermijdbare en buitengewone omstandigheden
voordoen die aanzienlijke gevolgen hebben voor de uitvoering van de Pakketreis
(bijvoorbeeld natuurrampen of terreurdaden) zijn de annuleringskosten niet van
toepassing en heb jij recht op een volledige terugbetaling van alle door voor
de Voucher van die Pakketreis betaalde bedragen maar je bent niet gerechtigd
tot enige additionele vergoeding.
5.3.2 Als de reden voor de annulering is gedekt onder de voorwaarden van de
verzekeringspolis die je met betrekking tot je Aankoop hebt afgesloten, kun je
mogelijk alle annuleringskosten die wij jou in rekening brengen terugvorderen
via de verzekering. Indien je een annulering wilt bespreken, kun je contact met
ons opnemen via Klantenservicepagina.
5.4 Indien een Leverancier jouw Accommodatie
wijzigt: Het kan
voorkomen dat een Leverancier een wijziging aan moet brengen in jouw
Accommodatie. Wij of de Leverancier zullen jou over dergelijke wijzigingen zo
snel als dat redelijkerwijs mogelijk is informeren en jou informatie
verschaffen over jouw nieuwe Accommodatie. Wij zijn niet verantwoordelijk of
aansprakelijk voor dergelijke wijzigingen aangezien wij niet de Leverancier
zijn. Indien jouw Aankoop een Pakketreis is en de Leverancier een aanzienlijke
wijziging aanbrengt in een of meer van de essentiële elementen van de
Pakketreis, of niet in staat is een of meer van de essentiële elementen van de
Pakketreis uit te voeren, dan stelt de Leverancier jou hier onverwijld van op
de hoogte. Je kunt een alternatieve Pakketreis aangeboden krijgen van tenminste
een gelijkwaardige kwaliteit dan die van de Pakketreis (of een passende
prijsverlaging indien de alternatieve Pakketreis van lagere kwaliteit is) of je
hebt het recht om de overeenkomst zonder betaling van een
beëindigingsvergoeding te beëindigen met recht op een terugbetaling. De
Leverancier adviseert jou over jouw rechten in deze situatie. Indien jij de
Leverancier niet informeert over jouw beslissing binnen een redelijke termijn
gespecificeerd door de Leverancier, dan eindigt de Pakketreis automatisch aan
het einde van die termijn.
5.5 Indien een Leverancier jouw Accommodatie
annuleert: Wij behouden
ons het recht voor om jouw Aankoop, ongeacht welke reden en zonder vergoeding,
te annuleren en terug te betalen en zonder dat een additionele vergoeding is
verschuldigd indien de annulering het gevolg is van Overmacht, of enig andere
onvermijdelijke en buitengewone omstandigheden, of nalaten door jou om de
volledige kosten van jouw Accommodatie te betalen of anderszins in
overeenstemming met de voorwaarden van deze Overeenkomst.
6. Zorgnormen
6.1 Groupon
Travel garandeert dat zij:
6.1.1. redelijke
vakkennis en zorgvuldigheid zal betrachten bij de uitvoering van haar
verplichtingen op grond van deze Overeenkomst;
6.1.2. bevoegd is tot
het beschikbaar stellen van de Diensten die worden aangeboden op bevoegde
websites; en
6.1.3. niet zal
handelen in strijd met de vereisten van professionele zorgvuldigheid.
7. Aansprakelijkheidsbeperking
7.1 Aansprakelijkheidsbeperking: Dit Artikel 7 heeft voorrang op alle
andere Artikelen van deze Overeenkomst (met uitzondering van Artikel 1.7,
waaraan het is onderworpen) en zet de volledige aansprakelijkheid van Groupon Travel
uiteen met betrekking tot elke rechtsgrond die ontstaat uit of verband houdt
met deze Overeenkomst, daaronder begrepen elke uitvoering, niet-uitvoering,
uitgestelde uitvoering of vertraging van uitvoering van deze Overeenkomst of de
Diensten of enige levering van een Accommodatie (of een deel daarvan).
7.2 Waar wij aansprakelijk voor zijn: Niets in deze Overeenkomst zal onze
aansprakelijkheid uitsluiten of beperken inzake: (i) dood of persoonlijk
letsel; (ii) fraude; (iii) bedrog; of (v) enige aansprakelijkheid die niet kan
worden uitgesloten of beperkt op grond van het toepasselijke recht.
7.3 Wij zijn niet aansprakelijk voor
Leveranciers als we optreden als agent: In het geval wij optreden als agent voor
Leveranciers is het onze verantwoordelijkheid de Leveranciers te kiezen die
over redelijke vakkennis beschikken en zorg betrachten. Voor zover (i) wij met
redelijke vakkennis en zorg gehandeld hebben bij de selectie van de
Leverancier(s) en (ii) wettelijk toegestaan, sluiten wij alle
verantwoordelijkheid en/of aansprakelijkheid uit voor het verstrekken van jouw Accommodatie
of enig handelen of nalaten van de Leverancier. Dit is op grond van het feit
dat het wettelijke contract en de wettelijke verantwoordelijkheid voor de
levering van jouw Accommodatie plaatsvindt tussen jou en de Leverancier (en
niet Groupon Travel).
7.4 Waar wij niet aansprakelijk voor zijn: Met uitzondering van hetgeen is bepaald
in Artikel 7 en Artikel 1.7, zijn wij niet aansprakelijk indien het
nalaten van de uitvoering van deze Overeenkomst:
7.3.1. te wijten is
aan jou;
7.3.2. te wijten is aan
de Leverancier;
7.3.3. te wijten is
aan het nalaten van een derde die geen relatie heeft met het verstrekken van de
Accommodatie en indien dit nalaten een gevolg is van Overmacht;
7.3.4. te wijten is
aan Overmacht waardoor wij deze Overeenkomst niet kunnen uitvoeren.
7.5 Beperking van aansprakelijkheid
betreffende onze Diensten: Wij wijzen onze aansprakelijkheid af en beperken deze betreffende
Accommodaties die wettelijk kunnen worden uitgesloten en zijn niet
aansprakelijk voor:
7.4.1.
inkomstenderving;
7.4.2. verlies van
feitelijke of verwachte winst;
7.4.3.
contractverlies;
7.4.4. verlies van
geldgebruik;
7.4.5. verlies van
verwachte besparingen;
7.4.6. zakelijk
verlies;
7.4.7. gemiste
kansen;
7.4.8. verlies van
goodwill;
7.4.9. verlies van
reputatie;
7.4.10. verlies van,
schade aan of corruptie van gegevens; en
7.4.11. indirecte of
gevolgschade.
De term
"gevolgschade" betekent "gevolgschade ongeacht of de schade te
voorzien, bekend, of anderszins" is/was.
7.6 Totaallimiet: In geval wij aansprakelijk worden bevonden, zal
deze aansprakelijkheid worden beperkt tot een maximum van twee keer de kosten
van jouw Aankoop.
8. Klachten
8.1 Indien
je een probleem hebt met jouw Accommodatie, moet je dit onmiddellijk melden bij
de Leverancier van jouw Accommodatie (bijvoorbeeld de verantwoordelijke van het
resort, hotelmanager, enz.) die jou zal assisteren om deze klacht op te lossen.
Indien jouw klacht plaatselijk niet kan worden opgelost, dien je contact met
ons op te nemen en het probleem bekendmaken via Klantenservicepagina
8.2 Wij
zullen alle redelijke maatregelen treffen om snelle hulp te bieden die
redelijkerwijs mogelijk is gezien de omstandigheden en die binnen onze
mogelijkheden vallen, daaronder begrepen het onverwijld doorsturen van
berichten, verzoeken en klachten naar de Leverancier. Als je niet kunt bellen,
neem dan contract met ons op via onze Klantenservicepagina
en vermeld het nummer en het tijdstip waarop wij jou telefonisch kunnen
bereiken in een poging om jou hulp te bieden.
8.3 Indien
jouw klacht niet wordt opgelost nadat je de Leverancier hebt geïnformeerd en
ons hebt geïnformeerd, dien je binnen een redelijke termijn na thuiskomst een
schriftelijke klacht in te dienen via https://www.groupon.nl/contact,
onder vermelding van jouw reserveringsnummer en alle andere relevante
informatie die wij redelijkerwijs kunnen vragen met betrekking tot jouw
Accommodatie en om je te identificeren. Dit is het speciale adres dat wij
gebruiken om alle klachten betreffende reizen af te handelen.
9. Nuttige Informatie
9.1 Paspoortvereisten: Voor alle Accommodaties is een geldig paspoort
vereist (geldig tot minstens 6 maanden na het einde van jouw vakantie). Jouw
specifieke paspoort- en visumvereisten en andere immigratievereisten zijn
uitsluitend jouw verantwoordelijkheid. Je moet dit voor vertrek bevestigen bij
de relevante ambassades en/of consulaten. Wij wijzen alle aansprakelijkheid af
indien je niet kunt reizen omdat je niet voldoet aan de paspoort-, visum- en
immigratievereisten of indien je niet beschikt over de relevante
vaccincertificaten. Inwoners van de Europese Unie kunnen voor reizen binnen de
Europese Unie volstaan met een geldig identiteitsbewijs.
9.2 Gegevens met betrekking tot de gezondheid: Afhankelijk van jouw Accommodatie kunnen
verplichte gezondheidsservices van toepassing zijn op jouw reis. Wij raden je
aan minstens 8 weken voor vertrek een gezondheidszorgprofessional te raadplegen
(je huisarts, een verpleegkundige, een apotheker of centrum voor gezondheid en
reizen).
9.3 Reisverzekering: Het is belangrijk en sterk aan te raden om een
reisverzekering af te sluiten die de volledige duur (en alle aspecten van) jouw
Accommodatie dekt. Dit om er zeker van te zijn dat je financieel beschermd bent
in geval je jouw vakantie in bepaalde gevallen moet annuleren. De dekking die
je nodig hebt, hangt van jouw specifieke Accommodatie af.
9.4 Accommodatie check-in en check-out: Het inchecken bij de Accommodatie hangt
af van de Leverancier van je Accommodatie. Hoewel je voor aankomst informatie
moet inwinnen bij je Leverancier over de specifieke tijden voor het in- en
uitchecken, geldt als algemene regel dat je om 15:00 uur (lokale tijd) dient in
te checken en om 11:00 uur lokale tijd dient uit te checken. Bovendien dien je
je Leverancier te informeren indien je later arriveert om ervoor te zorgen dat
dit geen afbreuk doet aan jouw rechten. Het is je eigen verantwoordelijkheid je
te houden aan de algemene voorwaarden van jouw Leverancier met betrekking tot
het in- en uitchecken.
9.5 Bescherming Pakketreizen: Als jouw Aankoop een Pakketreis is, profiteer
je van alle rechten die van toepassing zijn op pakketten op basis van de
Pakketreizen Richtlijn. De Leverancier is ten volle verantwoordelijk voor de
goede uitvoering van de Pakketreis en het verlenen van hulp zoals bepaald in
deze Overeenkomst. Bovendien beschikt de Leverancier over de wettelijke
verplichte bescherming om jou alle gemaakte kosten terug te betalen en, indien
het vervoer is inbegrepen de pakketreis, te repatriëren ingeval zij insolvent
wordt en zij niet langer in staat is de relevante reisdiensten uit te voeren
als gevolg van de insolventie. Verdere details inzake de bescherming bij
insolventie worden opgenomen in de bevestigingse-mail.
10. wettelijke informatie
10.1 Interpretatie: In deze Overeenkomst:
10.1.1. omvatten
woorden die personen aanduiden natuurlijke personen, partnerschappen,
partnerschappen met beperkte aansprakelijkheid, bedrijfsorganen en verenigingen
van personen zonder rechtspersoonlijkheid;
10.1.2. zijn titels
van artikelen (zoals "10. Wettelijke informatie" aan het begin van
dit Artikel) uitsluitend informatief en maken geen deel uit van en hebben geen
invloed op de interpretatie van deze Overeenkomst;
10.1.3. zijn titels
van artikelen (zoals "Interpretatie:" aan het begin van Artikel 10.1)
bedoeld als hulp bij de interpretatie van de artikelen waarin zijvoorkomen; en
10.1.4. hebben
verwijzingen naar "omvat/omvatten" en "inclusief" de
respectievelijke betekenis "omvat/omvatten zonder beperkingen" en
"inclusief en zonderbeperkingen".
10.2 Geen verklaring van afstand: Indien wij nalaten jou te dwingen tot
uitvoering van jouw verplichtingen onder deze Overeenkomst of indien wij onze
rechten tegen jou niet uitoefenen, of indien wij dit vertraagd doen, betekent
dit niet dat wij afstand doen van onze rechten tegen jou en dat je niet hoeft
te voldoen aan dergelijke verplichtingen. Indien wij geen maatregelen treffen
naar aanleiding van nalatigheid van jouw kant, zullen wij dit uitsluitend
schriftelijk aangeven en dit houdt niet in dat latere nalatigheden automatisch
gevrijwaard zullen zijn.
10.3 Kennisgevingen: Tenzij anders vermeld in deze Overeenkomst
worden kennisgevingen aan beide partijen schriftelijk gegeven en worden
persoonlijk overhandigd, elektronisch gemaild (anders dan de gevallen waarin
jij een kennisgeving stuurt aan Groupon Travel betreffende een gerechtelijke
procedure of voor het indienen van een klacht volgens Artikel 8.2.) of per
gefrankeerde post verstuurd naar het adres dat je hebt verstrekt bij jouw
Reservering of naar het hoofdkantoor van Groupon Travel.
10.4 Overleving: De bepalingen van Artikelen 1, 2, 3, 4, 7, 10 en
11 van deze Overeenkomst, samen met de bepalingen die van kracht blijven na het
vervallen of beëindigen van de Overeenkomst of die op grond van hun aard of
context van kracht blijven na een dergelijke beëindiging, blijven van kracht na
beëindiging van deze Overeenkomst.
10.5 Deelbaarheid: Als enige bepaling van deze Overeenkomst
onwettig, ongeldig of om een andere reden niet-uitvoerbaar is, dan zal die
bepaling als afgesplitst worden beschouwd en zal de onuitvoerbaarheid daarvan
geen invloed hebben op de geldigheid en uitvoerbaarheid van de overige
bepalingen van deze Overeenkomst.
10.6 Geen partnerschap/agentschap: Niets in deze Overeenkomst zal worden
opgevat als het creëren van een joint venture, partnerschap of
agentschapsrelatie tussen jou en Groupon Travel en geen van de partijen heeft
het recht of de bevoegdheid aansprakelijkheden, schulden of kosten of
contracten of andere akkoorden aan te gaan in naam van of namens de andere
partij.
10.7 Geen andere voorwaarden: Tenzij uitdrukkelijk vermeld in deze
Overeenkomst worden hiermee garanties, voorwaarden en andere bepalingen, hetzij
uitdrukkelijke hetzij impliciet, op grond van reglementen, algemene wetgeving
of anderszins, uitgesloten voor zover dit maximaal wettelijk is toegestaan.
10.8 Overdracht: Een overdracht is het overdragen van jouw
rechten onder deze Overeenkomst (bijvoorbeeld een recht om vergoeding te
ontvangen indien je hier recht op hebt). Je mag jouw rechten of verplichtingen
op grond van deze Overeenkomst niet overdragen, overbrengen, verpanden,
belasten, in onder aanneming overdragen, onder voogdij plaatsen of verhandelen.
Wij hebben het recht alle of een deel van onze rechten en verplichtingen op
grond van deze Overeenkomst over te dragen of anderszins toe te wijzen aan
enig(e) persoon, entiteit of bedrijf en je stemt er hierbij mee in om mee te
werken aan overdracht van deze Overeenkomst en/of rechten en/of verplichtingen
door ons.
10.9 Volledige Overeenkomst: Deze Overeenkomst (en de
Gebruiksvoorwaarden van Groupon International Limited, het Privacybeleid van Groupon
International Limited, het Privacybeleid
van Groupon Travel en het Cookiesbeleid van Groupon International
Limited) bevatten alle voorwaarden die tussen de partijen zijn overeengekomen
betreffende het onderwerp en vervangen en hebben voorrang op alle eerdere
mondelinge of schriftelijke overeenkomsten, afspraken en akkoorden tussen de
partijen. Er worden geen verklaringen, aannames of beloftes gedaan of
geïmpliceerd voor hetgeen mondeling of schriftelijk is verklaard in
onderhandelingen tussen partijen vóór deze Overeenkomst, behalve indien
uitdrukkelijk opgenomen in deze Overeenkomst.
10.10 Toepasselijk recht en jurisdictie: We doen ons best om eventuele geschillen over deze Verkoopvoorwaarden op
te lossen. Deze Verkoopvoorwaarden worden beheerst door en uitgelegd volgens de
Nederlandse wetgeving ongeacht conflicten van recht of de principes voor
rechtskeuze. Exclusieve bevoegdheid bij alle geschillen heeft de rechtbank te
Amsterdam. Hetgeen in deze clausule is bepaald, is (ook) van toepassing op alle
niet-contractuele relaties tussen jou en ons.
11.Definities
11.1 Aankoop betekent de aankoop van een Accommodatie van
Groupon Travel. Deze definitie omvat "Gekocht ".
11.2 Accommodatie betekent accommodatie voor personen in een
gebouw, inclusief hotels, appartementen, timeshares, villa's en huizen.
11.3 Diensten betekent de diensten die verstrekt worden door
Groupon Travel aan consumenten op grond van deze Overeenkomst, inclusief maar
niet beperkt tot het optreden als agent namens Leveranciers ten behoeve van het
ter beschikking stellen van Accommodaties voor Reservering.
11.4 Groupon International Website betekent enig platform, daaronder
begrepen de website die wordt aangeboden of geëxploiteerd door Groupon
International Limited, een gelieerde website, zakenpartner netwerk, e-mail,
mobiele applicaties, andere soorten elektronische aanbiedingen of andere
platforms of distributiekanalen in eigendom van, gecontroleerd door of beheerd
door Groupon International Limited of Groupon Travel, zijnde de gelieerde of
zaken partners.
11.5 Leverancier betekent een leverancier van de Accommodaties die
worden aangeboden voor reservering en verkoop via Groupon Travel's Diensten.
11.6 Overmacht betekent een voorval buiten de redelijke controle
van Groupon Travel of een Leverancier, dat niet voorkomen had kunnen worden,
zelfs indien alle zorgvuldigheidsmaatregelen getroffen zijn, inclusief maar
niet beperkt tot, een natuurramp, oorlog, oproer, invasie, handelen van
buitenlandse vijanden, vijandigheden, burgeroorlog, opstand, revolutie, brand,
ontploffing, falen van openbare voorzieningen of burgeronrust, bliksem,
overstroming, orkanen, aardbevingen, stormen, tornado's, terroristische of
sabotagehandelingen, beperkende overheidswet- en regelgeving, stakingen,
lock-outs, industriële onenigheid of andere arbeidsconflicten van ongeacht
welke aard, burgerlijke onrust, ioniserende straling of besmetting door
radioactiviteit van een nucleaire brandstof of radioactiviteit, toxische,
explosieve of andere gevaarlijke eigenschappen van een nucleair geheel of
nucleaire component, epidemie en andere natuurrampen of slechte
weersomstandigheden.
11.7 Pakketreis betekent een combinatie is van tenminste twee
verschillende soorten reisdiensten (bijvoorbeeld: een rondleiding, kaartjes
voor een attractie of een spa behandeling) aangeboden als een pakket in de zin
van de Richtlijn Pakketreizen.
11.8 Reservering betekent het doen van een aankoopvoorstel voor
een Accommodatie (deze definitie omvat "Reserveren" en
"Gereserveerd").
11.9 Richtlijn Pakketreizen betekent Richtlijn (EU) 2015/2302, alle
nationale implementatiewetgeving, regelgeving en onderliggende wetgeving, zoals
van tijd tot tijd gewijzigd.